Buitengewone Klantenbeleving

Tijdens dit traject van 5 sessies leert u als aanbieder van lokale producten hoe u een buitengewone klantenbeleving kunt creëren voor uw klanten en men terugkomt.

Sessie 1: Customer Journey Mapping

Kennismaking: Alle streekhoekjes & de werking 100% West-Vlaams (ondersteuning vanuit UNIZO) leren elkaar kennen zodanig dat we in een vriendelijke, veilige, respectvolle omgeving ervaringen kunnen uitwisselen waarom u kiest voor lokale producten in uw assortiment en over de manier waarop u nu en in de toekomst toegevoegde waarde zullen creëren voor uw klanten. Daarnaast krijgt u inzicht in het ontwerpen van een buitengewone klantenbeleving. Aan de hand van een voorbeeld wordt stap voor stap toegelicht hoe je een customer journey map maakt.

Sessie 2 : Emotional Journey Mapping

We starten  de sessie met ervaringsuitwisseling op basis van de aangeleerde technieken van de 'Customer Journey Maps' vanuit sessie 1. Alle deelnemers kunnen hun eigen customer journey map aanvullen en vervolledigen op basis van de customer journey maps van de collega-ondernemers. We leren hoe we een diepgaand inzicht kunnen verwerven in de manier waarop klanten de interactie met ons bedrijf en onze lokale producten ervaren. 

Sessie 3: Experience Design vanuit universele noden

We starten de sessie met ervaringsuitwisseling op basis van de aangeleerde technieken van de 'Emotional Journey Maps'. De overige deelnemers kunnen hun "Assumptie - Emotional Journey Map" vervolledigen op basis van de Emotional Journey Maps van de collega-ondernemers. Tijdens deze sessie krijgt u een zicht op de 6 meest universele klantennoden en hoe u uw aanbod aan lokale hoeve-en streekproducten nog beter kunt uitspelen als extra toegevoegde waarde voor uw klant.

Sessie 4 : Experience Design vanuit specifieke noden (deel 1)

We starten de sessie met het uitwisselen van ervaringen over klantenbevraging. Verder staat een workshop 'Experience design' op het programma. Onderstaande vragen worden hierbij beantwoord:

  • Waar kunnen of moeten we waarde toevoegen of verminderen?
  • Waar moeten we mee beginnen?
  • Wat moeten we afschaffen?
  • Elke deelnemer maakt een actieplan voor ten minste een drietal verbeteringen

Sessie 5: Experience Design vanuit specifieke noden (deel 2)

In deze sessie wordt er verder gebouwd op sessie 4 van het traject. Hierbij wordt er dieper in gegaan op de werking van 100% West-Vlaams en hoe we u kunnen bijstaan om beter in te spelen op de specifieke noden van de klant.

Praktische informatie:

  • Kostprijs: Gratis
  • Voor wie? Streekhoekjes (maximum 10 deelnemers, per stad/gemeente slechts 1 deelnemer)
  • Wanneer? 7/02, 21/02, 28/03, 18/04, 16/05
  • Waar? Noordstraat 140 - 8800 Roeselare